Co to jest newsletter? To niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, które jest w stanie pomóc w promocji danej działalności, jeżeli będzie przygotowane w odpowiedni sposób. Daje możliwość kontaktowania się z klientem i informowania go na bieżąco o nowościach pojawiających się w ofercie, atrakcyjnych rabatach oraz innych treściach premium, których potencjalny klient nie znajdzie na stronie internetowej. Newsletter powinien być pisany językiem zrozumiałym oraz atrakcyjnym dla osoby, która go otrzymuje, a także na tyle interesujący i wartościowy, aby nie zrezygnowała ona z subskrypcji.
O czym jeszcze warto pamiętać podczas przygotowywania newslettera?
Przede wszystkim powinien on posiadać stały wygląd szablonu, w którym jedynie treść będzie ulegała zmianie. Odbiorcy szybko przyzwyczajają się do wyglądu, podobnie jak do częstotliwości, która również nie powinna się zmieniać. Dobrze jest wysyłać newsletter na przykład konkretnego dnia danego miesiąca lub w wybrany dzień tygodnia, zawsze o tej samej porze. W przypadku firm zajmujących się świadczeniem zróżnicowanych usług lub oferujących produkty pochodzące z różnorodnych kategorii, wiadomości trafiające do subskrybentów powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb oraz konkretnych oczekiwań. W tym celu dobrze jest przeprowadzić krótką ankietę zaraz po wyrażeniu chęci otrzymywania newslettera. Pomoże to w określeniu preferencji adresata, a co za tym idzie – dostosowania do niego treści. Więcej praktycznych porad dotyczących tworzenia skutecznego newslettera znaleźć można na stronie Freshmail.pl.
Jak przygotować skuteczny newsletter?
Wiadomo już, co to jest newsletter, jednak do czego może się przydać i jakie korzyści za nim stoją? Można go wykorzystać w niezwykle owocny sposób do ocieplania wizerunku firmy, informowania o promocjach i okazjach pojawiających się na stronie, utrzymywania swego rodzaju kontaktu z klientem, jak również zbierania o nim informacji. Sprawdzone wskazówki dotyczące tego, jak przygotować skuteczny newsletter, zarówno pod względem grafiki, jak i treści, zostały zawarte na stronie Freshmail.pl. Pomogą one szczególnie nowym firmom, które dopiero stają przed zadaniem stworzenia newslettera, ale także tym, których dotychczasowe narzędzie marketingowe wydaje się mało skuteczne. Odpowiednie treści dotyczące regularnej komunikacji, których celem jest informowanie o nowościach, zmianach pojawiających się w ofertach oraz aktualizacjach w obrębie danej działalności, z pewnością pozwolą osiągnąć zamierzony efekt.